onsdag 20 april 2011

Är utan bil

För första gången sen den dagen jag tog mitt körkort så är jag helt utan bil. Jag har köpt en röd cykel, och det känns faktiskt mycket bättre än vad jag trodde. Det tar 25 minuter för mig att cykla till taxi garaget och till berghems blommor tar det bara 10.
Men nu kommer dilemmat. Mina snälla lillebror behöver inte sin bil i sommar och jag har fått erbjudande om att låna den mot att betala försäkringen, låt oss göra en plus och minus lista.

Minus:
1.Tänk om jag slutar cykla till jobbet? det ger det mig välbehövlig motion
2.Det kostar en massa pengar, både att betala försäkringen och bensinen.
3.Tänk om jag krockar å blir skyldig lillebror en ny bil :(

Plus:
1.Jag kan åka till stugan med kissekatten och en massa annat i släptåg. Annars är jag utelämnad till folks goda vilja eller motorcykeln (Mc:n har inte så stor packningspotential.)
2.Kan ta bilen till malå om ja vill hem å hälsa på!
3.Att storhandla blir enklare
4.Jag slipper i panik köpa en bil, dagen jag blir tok-less! (ja, jag känner mig, I could do that...)

Ne hörreni.. Bil får det bli! Men jag ska försöka använda den mer sparsamt! :D

Inga kommentarer: