torsdag 17 juli 2008

Semester!

Inne på min tredje semesterdag och det känns jätteskönt! Har hunnit storstäda lägenheten inför finfrämmande, spenderat en trevlig vinkväll hos therese och nu är jag hemma hos mamsen å myser. Har fått gräva i rabatten. vara på loppis, solat på baksidan å ätit snottren (hjorton) hos morfar så jag är mest bara nöjd.
Imorgon kanske vi åker til sommarstugan en sväng, annars vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Baka kanske? läsa? tips och ideér någon? sen på eftermiddan ska ju jag bege mig hemåt umeå igen, jobbar fredag kväll och på lördag bär det av mot stockholm. Lite nervös eftersom jag aldrig har kört i den stan, men det ska nog gå bra. Har ju gps:en om det går rent käpprätt.

Jag längtar nåt så grymt tills på lördag! Jag hoppas att allt flyter på smärtfritt så att det inte blir nå strul med Carols flyg någonstans. Men det tror jag inte. Vi kommer nog att tjattra sönder varandras öron på den stackars vecka som hon är hos mig. Det är ju lixom ett helt år sedan vi sist sågs och det är svårt att hålla kontakten över internet (speciellt nu när hon inte har det i lägenheten) och alldeles för dyrt med telefon. Men snart får jag träffa henne på riktigt *hihihiihi*
Jag har dock inte spikat exakt vad vi ska göra, eftersom vi vill kunna göra precis vad vi känner för.
Det jag har kommit fram till hittills är:
Paddla kanot
Åka till holmön/norrbyskär
Dricka öl på uteserveringar :D

Okey... min lista var inte så lång som jag trodde men om någon har förslag på lite trevliga aktiviteter i umeå-trakten så kom gärna med dom
Man behöver alltid alternativ. Det beror ju dessutom så himla mycket på vädret! Håll tummarna för den svenska sommaren, vi måste ju visa oss från vår bästa sida nu!

Nu får det vara nog! (ja de får de)

Inga kommentarer: