fredag 4 juli 2008

Värmen är tillbaka!

Helt underbart, helt heeeelt underbart!
Jobbade helgen som var, det gick la sådär, wheels på lördan... Spaennande med folk som sliter upp bildörrarna medans man kör (?!) Nåväl...

Ledig tisdag och onsdag så på tisdan åkte jag och Sandra till Sikeå för att gå på andra varvet. Hittade mig en gammal tobaks-kartong-aktig behållare samt en glasburk för typ sill eller nåt. Jag ska nog ha hårda karameller i den. Om jag hade mer plats så skulle jag nog ha köpt ett bord också det var jättefint! Miniklaffar på sidorna och helt perfekt patina. Jag älskar bord, men det ryms ju tyvärr inte hur mycket som helst.
Sen på kvällen var det personalfest för gamla jobbet, SDR så jag hamnade hos Therese och hakade med sen på krogen! Mycket trevligt. Inte alls så bakis faktiskt på morgonen efter. Mådde helt okey men det var ju så trist väder så roade mig mest med att städa, på kvällen kom jive förbi en stund å vi drog ner på stan för att kolla läget, då hade det klarnat upp rätt fint å det var väldigt behagligt att vara ute å spana.

Jobba fm igår. Självklart bara för att det då blev strålande väder!! Efter jobbet åkte jag och Therese och badade med Nova och en galen hundrackare som heter Emma. Hon rymde konstant så det gick inte att ha henne lös, det var ju lite tråkigt. Började vid nån sjö som jag inte vet vad den heter men där var det så mycket bräms så vi åkte ut till Teas stuga istället å bada hav. Kallt kallt. Gick då bra när man väl vant sig.

Annars håller jag väl på ungefär som vanligt suktar efter sommarstugor och vrider och vänder på dygnet totalt. Men i helgen är jag ledig i allafall så det blir till att åka hem till Malå. Jag hoppas att det fina vädret håller i sig men med min vanliga tur så kommer det nog inte att göra det ...vafan...

Inga kommentarer: