fredag 22 augusti 2008

Sensommar eller höst?

Nu är jag less på detta eviga gråtråkiga väder. Om det inte ska va sommar längre vill jag ha fina klara höstdagar. Sådär så att det ligger lite is på vattenpölarna på morgonen och man får ha halsduk på sig! Jag måste köpa en ny höstjacka.... Får se när jag har råd med det annars kanske jag håller mig till oktober å hittar mig en i staterna istället.

Annars så försöker jag hålla mig i skinnet och ur vägen för Öl och hans polare Vin, Drink och Shot. Det går faktiskt ganska bra. Jag har ju inte festat på typ 4 veckor. Förra helgen var det kräftskiva på lördagen, jag hade jouren på Cherry men behövde inte rycka ut så jag var chaufför åt fyllesvinen. På det stora hela en bra kväll... typ.

På söndagen så åkte jag och Frida till lycksele. Vi bodde på hotellet och var på spa. Det var jättemysigt! Ett minus i betyget dock för maten som vi fick äta i lappkåtan. Fridas klyftpotatisar var riktigt riktigt sönderfriterade....synd. I vanliga fall skulle vi fått äta i restaurangen men den var stängd på söndagarna. Efter middagen så fortsatte vi spaa och då unnade jag mig en öl (faktiskt) Det var så gott att dricka en kall i bubblet!!

Sen har jag haft nattvakten i veckan usch va jobbigt och jag ställer om dygnet till förbannelse.... lite less men det ska nog gå bra. Nu ikväll har jag jour igen på cherry så vi får väl se vad som händer. Kanske den här nattvakenheten är till min fördel. Annars så jobbar jag ju även imorn. Då blir det på Rex!

Nu ska jag försöka ta mig i kragen å tvätta. Sen skulle dammsugaren fått komma fram ur sitt gömställe också. Det är dags....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, hur var det på spat? Och vilka fyllesvin? Jobbar du imorn? =)//jive

Paula sa...

Lycksele var Lövely, fyllesvina, ja det varierade men du vet nog nu vilka ja syfta på ;) Tack för idag!/P