lördag 22 augusti 2009

Sugen på rutiner

Just nu känns det som att jag är all over the place. Inga rutiner någonstans, har knappt hunnit återhämta mig från min busy semester, men man ska ju inte klaga, visst har det varit trevligt. Lägenheten förfaller ju dock då man bara är hem för att packa om väskan nån gång då och då.

Var alltså sjukt opeppad å trött på att göra någonting igår, väldigt ovanligt för att vara mig, helst en helgkväll (dessutom är jag ledig idag!!) Men jag var bara hemma, gjorde kycklinggryta till middag, bjöd Patrik å Sebbe på kaffe och kokade citrusmarmelad av citrusar som jag skördat från mitt alldeles egna lilla träd. Det blev två små söta burkar.
Idag håller jag på att tvätta och städa. Det känns som att jag vill göra en riktigt höströjjning! är så otroligt less på allt mitt skräp, nya gardiner vill jag också ha... Men då var det ju det lilla problemet att jag har alldeles för dåligt med pengar... har Aldrig varit så här fruktansvärt fattig i hela mitt vuxna liv. Men det är ok, lön på tisdag ju.

Sen har jag fått lite mer att tänka på denna veckan, mitt vikariat på landet tar slut den sista september, så nu blire till å leta jobb. Ska ta å skriva ihop ett nytt cv idag. uj uj, det låter som att jag har mycket att ta itu med nu...

Inga kommentarer: