tisdag 13 september 2011

Det regnar

å regnar, å regnar, å regnar.... Det känns som att det aldrig vill ta slut, jag gillar ju egentligen denna tid på året, klara dagar då luften är hög och det prasslar blad på backen. Man köper pennor och ryggsäck och bokpapper och går tillbaka till gamla trevliga rutiner, eller i allafall var det så när man var barn och sommarlovet var slut... Jag har längtat efter att få köpa skolgrejjer igen men då, helt plötsligt så är det nån som snyltar mig på det kalla vackra höstvädret! Istället är det konstant blött; blöta löv, blöta skor, blöta sockar, blött hår, blöta kläder, smink som rinner all världens väg... Usch. Tänkt att ja ska cykla till skolan men näe, av detta vädret blir man ju inte peppad att göra något alls!


Spenderat denna kvällen på café göteborg med en trevlig klasskollega, det var inspirerande så nu har jag klickat hem ungefär en tredjedel av min kurslitteratur inför denna termin, det gick på 1400... inget man tänkte på när man gick grundskolan, att skolböcker kostar satansjävlaskitmycket! Hur detta ska gå ihop vet ja inte än, men ja måste nog försöka ta på mig mer extrajobb å hålla tummarna för att ja inte passerar csn:s maxgräns!
Dags att sova då tror ja minsann, vi har studentsportardag och är lediga från skolan imorrn, men jag ska försöka sätta mig på bibblan ett par timmar ändå, å försöka bli lite klokare, sen ska vi ses i vår basgrupp också!

Min nya bästa kompis om jag ska tro våra lärare ;)

Inga kommentarer: