tisdag 27 september 2011

Stängt och bommat igen

Nu är vattnet tömt och elen avstängd för hösten, dock hann jag inte klart utan det ligger kvar ved som inte hann staplas, sen lite mer som inte ens hann klyvas! Men min jättehög med skräp vart i allafall uppeldad och båten värdelös tog sig ut på sihgtseeing med den nya motorn! Vi hade ett litet äventyr där vi tog oss via en liten kanal (?) till en annan sjö, mycket spännande! Det gick faktiskt, dock kan vi nog dra slutsatsen att en kajak hade varit lämpligare eftersom Värdelös var aningens för svårmanövrerad där det blev strömt och vi bröt en åra... yepp yepp. Lite deppad blev jag också när jag hittade murket trä i en av fönsterbågarna på övervåningen, känns som att det är väldigt svårt att byta sånt. Nu har ja ju dock vintern på mig att klura ut en bra metod samt införskaffa allt som krävs.
Nu äre dags att åka till Iksu, vår basgrupp har lite sovmorgon idag, så jag tänkte hinna med lite träning!

Inga kommentarer: