torsdag 19 december 2013

Fuck vila

Kom hem från jobbet klockan 19 idag, var galet trött eftersom dagen börjat klockan 07.40. Lagade mat, åt mat och dog sedan i sängen i en halvtimma eftersom jag var för trött för att röra mig. Men jag tvingade upp mig själv - hade lite för mycket kvar att göra. Diskade och stökade i köket lite halvhjärtat och tvättade sedan bort sminket. Orkade nästan inte andas, la mig i sängen och skulle bara skicka ett mail. Sen tvärt kika på skolarbete och sedan nattinatt tänkte jag men nej nej...Voilà! Tok-jävla-as-pigg!!! Kan tammefan inte sova och tänker på om jag missar något väsentligt på jobbet, vilket jobb jag vill ha när jag är färdig jurist och om jag skulle kunna fria till min framtida man? Dessutom är mina fötter sjukt varma! Hatar hatar hatar att va
övertrött! Är allt kanske vilandets fel? För jag mig själv mindre beroende av sömn on jag tar det lugnt och varvar ner? Isåfall måste det ju bli fullt ös medvetslös alla dagar från å me nu!


Inga kommentarer: