söndag 9 februari 2014

Projekt

Jag är en sådan person som kan bli inspirerad och få idéer av lite allt möjligt. Det kan vara alltifrån att jag börjar samla på flärparna från aluminiumburkar, skal från pistagenötter (som jag kokade och torkade för at de skulle vara rena) till att ta reda på trasiga spillror till möbler som någon konstig människa lämnat i soprummet! När jag medvetet sparar dessa "bra att ha" prylar så vet jag inte alltid vad de ska användas till, bara att jag vill använda dom! Vissa kallar mig knäpp andra kreativ. Det är i vart fall jag.

Problemet ligger i att projekten drar ut på tiden... det blir lixom aldrig riktigt av att slipa det där bordet, måla den där pallen, sy det där kuddfodralen som jag först tänkt. Projekten hopar sig och jag drunknar i oanvändbart skräp!

Men nu ska det bli bättring, jag har gett mig själv ett löfte, eller kanske är det ett krav. Jag får inte samla på mig fler projekt nu innan jag har avslutat de jag påbörjat! Eller om man ska va petig så har ja ju inte ens börjat, de ligger bara och dräller.

Nåväl först ut var pianopallen. En gammal skruttig sak som kom i min ägo tillsammans med släden som står på balkongen, minns ni? I vllket fall, den såg ut såhär.


Jag slipade den lite, men jag vet inte om jag blev så nöjd, kanske ska den få ett lager färg trots allt? Vad tror ni?

Sydde efter lite bråk med diverse symaskiner ett tyg av gamla jeans som jag fått samt stuvbitar av möbeltyg. (det sistnämnda köpt för säkert 4 år sen typiskt bra att ha)



Sen så hade mamma lite skumgummi till mig och pappa ordnade en skiva! Klippte till skumgummit, och häftade fast tyget!



Slutligen borrade jag några hål i skivan och sydde fast ett gäng knappar från Ohlssons tyger! Det var den allra dyraste utgiftsposten i detta projekt! 15 kr per knapp! Tips till alla er andra, spana in myrornas och såna ställen! Det tänkte inte ja på innan.
 

Jag blev ändå nöjd, äntligen är den nåt, inte bara skräp. Nu kvarstår bara att bestämma vilket projekt som ska styras upp härnäst.

Inga kommentarer: