fredag 27 juni 2008

Rackarns väder

Midsommar drog vi ner till Norfällsviken som ligger en bit nedanför ö-vik. Där hade det samlats en hel hög med folk för att förtära alkohol och umgås. På det stora hela en bra helg, men jag börjar bli för gammal för tvådagars :S I allafall när jag inte får bo hemma. fy vad bökigt det är att bo i stuga utan rinnande vatten säger jag bara! På vägen hem från campingen då vi körde genom ö-vik stannade vi för att spontanbada jag och anna-sara! Jocke var så bakis så han ville bara sitta i bilen.... Vi var rätt snälla å badade inte så länge, men kul var det! Man blir som barn på nytt med alla rutshkanor (har fan det nu stavas?!?) Jag måste dock köpa en ny bikini....

Jobbade sedan måndag tisdag denna veckan och sen var jag ledig. onsdag och torsdag. Naturligtvis, enbart för att jag börjar jobba idag, jobbar eftermiddag/natt till och med söndag så ska ni se att det kommer att vara fint väder hela helgen. Nu skiner solen och ja... jag har sovit bort större delen av dagen redan, ångest. jag hatar¨ vädergudarna.

Syster har varit här på mina lediga dar och vi har tokshoppat saker till hennes nya lägenhet. det blev mycket stora möbler och mycket turkosa lulllull men förhoppningsvis så blir allt bra, ska bara hitta henne ett köksbord med. Speglar har jag kommit fram till att man ska fynda second hand eller på typ myrornas. 100kr där vs 1000 spänn på expo eller liknande... Jag tycker nog att man kan leva med en lite tråkig spegel om man får spara in så mycket. Man kan ju måla/fixa/ändra ramen!

Drog ut onsdag kväll med jenny jossan jullan å fick två stockholmare på släptåg. Dryga ja men den ena bra mycket trevligare än den andra. Men som jag sa, ögongodis är ju aldrig fel.Mycket öl blev det, helt klart en bra kväll på det stora hela.
Vaknade bakis dagen efter, inte fullt lika peppade att dra ut på stan.Gjorde det ändå, snälla jossan hängde med oss och var chaufför. Runt halv 6 var vi klara i allafall å packade in allt i släpen och jag drog vidare till iksu spa för att umgås med maria, medans julia styrde kosan tillbaka mot malå.

Nu om 45 minuter, är det dags att börja jobba, oj vad jag inte vill....

Inga kommentarer: