torsdag 9 december 2010

Tant!?!

Japp, fyllde 25 igår och det skulle jag tydligen omedelbums straffas för!
Har så gott som varje morgon en körning av 2 yngre barn till en skola, idag hämtade jag dom på eftermiddagen också, det har aldrig hänt förr. Den yngsta grabben blev alldeles studsig och glad och sa stolt till sin fröken att det minnsann var samma taxi som hade hämtat dom på morgonen, varpå läraren sa "Jaha, samma taxibil." Barnet svarade glatt: "Ja samma taxibil och samma tant!" Jag är en tant... vid TJUGOFEM års ålder.. oh so great. Jag fick bita ihop ordentligt för att inte börja tokskratta.

Födelsedagen spenderades hemma med fika i goda vänners sällskap. Blir ändå mer firande på lördag så det ska bli kul! Nu är jag dock stressad över provet i matte i mogon så jag kan inte skriva mer än såhär. Återkommer snart när saker och ting lugnat ner sig!

Minns tiden då man var blott 24år, ung och oförstörd ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

men älskade lilla unge om du vill känna dig ung och oförstörd se bara på din tantiga syster som vill tro att hon bara är ett år äldre men det är snarare två. dessutom kallas hon fröken dagarna i ända av barn som tror att man är minst hundra år gammal. Att jag dessutom har hus, pensionsförsäkring, billån och funderar mer på långsiktiga husrenoveringar än häftiga utlandsresor gör mig inte yngre! :D men om jag ska vara helt ärlig passar både du och jag ganska bra som tanter och dessutom hade vi sjujäkla skoj när vi var unga! Hahaha :D puss! kom hem snart!

Paula sa...

Men ååååh! Nu känner jag mig ännu äldre! :D