lördag 11 maj 2013

Inte underligt att man blir Crazy som kattägare...

Gissa bestämde sig för att jag inte skulle sova inatt, kring 3 tiden började jamandet och krafsandet outtröttligt... Jag försökte ignorera honom, efter en halvtimma av konstant oljud så gick jag upp och blandade mig en sprayflaska med vatten, citronsaft och ättiksprit. jag satte mig på knä på golvet, dörren på glänt och när Gissa kom så sprayade jag för att han skulle tycka det va otäckt, det gjorde han och gav upp sina otyg. jag la mig igen och somnade om... I ungefär en kvart, sen började han om igen. jag upprepade proceduren men han blev lite smartare och stod en meter från dörren och skrek istället. så fort jag gläntade på dörren sprang han iväg.
Jag trodde i min enfald att jag skulle kunna överlista min katt. Tog täcket och kudde, la mig på golvet (hade nu somnat och vaknat upprepade gånger, jag var trött och desperat) tänkte vänta ut kattfan och lära han en ordentlig läxa! kunde åtminstone ha det lite bekvämt. Vaknade förvirrat av att gissa nosade mig i ansiktet och Albin satt på mig, Typiskt! jag hade somnat ifrån... då gav jag upp, kastade ut katterna, la mig i sängen och la en kudde över huvudet. Jag somnade efter många om och men om igen, men väckaren som ringde i morse när jag skulle till jobbet var inte omtyckt.

Vid frukosten berättade jag för min katt hur enkelt det skulle vara att sprätta upp honom, vända honom ut och in... mjuk å fin toffel skulle han bli. Detta låter ju brutalt, jag vet, men om någon stjäl min nattsömn blir jag rabiat, jag ser ingen ände på problemet heller! Kattrackarn är ju 4 år, när ska detta sluta? Har jag inte varit så kommer jag att bli, på riktigt en Crazy cat lady.

Efter alla hotelser han hade fått motta så gav jag Gissa en skinkbit, jag hoppas på att få bukt med nattproblemen snart. Älskar trots allt mitt lilla skräp.


Inga kommentarer: