måndag 5 maj 2008

Att vända på dygnet

Det är ju inte så ofta man vill sno på dygnet med mening men med mitt nya jobb så kommer det att bli en hel del sånt. Imorgon börjar jag jobba klockan 15.30 och slutar 01.00 sen så forsätter det med liknande eller senare timmar resten av veckan. Därför försöker jag nu vara uppe å nattsudda. Har varit ledig hela helgen och idag så tog en sovmorgon.

Helgen var helt underbar. Fredagen tog jag och jive årets första uteserveringsöl och fick sällskap av Simon med vän. Det ledde till efterfest som inleddes med gitarrplånk och avslutades med genusdiskussion. Ibland kan det bli hårt nar man är några med olika åsikter men starka viljor.
Lödagen sprangs det lite på stan i det underbara sommarvädret! Sen ner på öbacka för att dricka två öl, chilla och allmänt bli på bra humör. Drog en snabbpizza på hörnet och sen hem för att fixa å trixa inför kvällen. Temafest: Pimps and Hoes. Ja... det var vackert. Hoppas på bildbevis från Anna, jag har blivit helt värdelös på att använda min kamera. Klaga på mig så kanske det blir bättre? När vi var klara här drog vi upp på gimo där alla andra pimps and hoes var, sen drog vi ut på corona ett fåtal av oss. Men det kanske inte var sådär jättelyckat? tappade bort folk å allmän berusning. Runt ett tiden for jag istället ner på stan å mötte upp Sandra med vänner på Bishops. Notera nu var jag en ensam slampa och jag är rädd för att människor runt omkring mig kanske inte fattade att jag hade varit på en temafest med likasinnade... nåja folk får väl tro vad dom vill, slapp i allafall olämpliga förslag.Efterfest hos mig med gitarrspel å kaffedrickande, somnade där lagomt runt 5.
Lagom bakis dag på söndan, avslutade dagen med promenad och film med Frida

Idag har ja stökat å bökat hemma, handlat en massa mat för en smärre förmögenhet, mött upp mammas gardiner och promenerat med Anna-Sara. For även iväg å klippte mig lite kvistar, ska bygga nåt på balkongen!! Jag försöker varje år låta bli, för jag gör samma sak jämt, överallt och alltid när det gäller att bygga stöd till mina blommisar, men det är så himla praktiskt, passar till allt och billigt!! Ska lägga ut lite resultat när det är färdigbyggt. Blev så himla mörkt nu så jag såg knappt vad jag gjorde längre. Men planen är väl att när ja har byggt färdigt mitt "staket" Ska det funka dels som lite vindskydd, klätterstöd till klematis och bara allmän upphängningsanordning för kottisar... okey då jag är lite osäker på det sista men vi får väl se...
Diska nu kanske? Jag hatar att diska (för den som inte vet det vid det här laget.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Att du inte hade med dig kameran på en sådan event är ju bara helt crazy ;) Bättring Paula!!! Hoppas det gick bra med kvistarna =)