måndag 26 maj 2008

Mitt liv springer ifrån mig litegrann

Eller i allafall tiden. Herregud jag har suttit å kollat på nå gamla kort från USA och då gjorde jag ju saker HELA TIDEN! Inte jobbade jag lika mycket som jag gör just nu i allafall!! Näe, men okey jag ska försöka vara lite realistisk, jag vet att det inte var fullt så mycket aktiviteter som jag kanske vill minnas men helt klart mer nöjen än vad jag för närvarande har i mitt liv. Men även om jag saknar det, skulle jag dock aldrig vilja sitta i den sitsen igen. Been there, done that, det räcker. Ett normalt jobb någon gång i framtiden skulle vara ganska trevligt? Så man kan kombinera å slipper dra saker åt extrema motpoler?

Sen sist mest bara jobb. eller ja hann med lite öl middag och personalfest förra helgen också, utöver taxikörandet Det var kul. Veckan på det stora hela lugn.
Denna helgen har jag bara jobbat på cherry. Tyvärr jävligt lugnt på krogen p.g.a kulturnatta så det var ju redigt värdelöst. Men annars har det varit bra.
Försöker sitta å hålla mig vaken nu för imorgon börjar jag jobba 19.00 å slutar inte förrens 5 tisdag morgon Kommer att vara så trött *gäsp* Måste dock tvätta imorrn så får inte sova bort tvättiden.... jag hatar att inte ha egen tvättmaskin. Speciellt när jag bor som här, med grannar som tycks tycka att städa är helt onödigt. Jag är inte så kinkig, fråga min mamma, hon vet. Men om man råkar tappa så lite som ett hörn på något nytvättat på golvet i min tvättstuga måste man nästan tvätta om fanskapet igen och fråga inte ens hur det ser ut i torkskåpet å vad som händer om ett plagg får för sig att falla ner där inne... det är illa helt enkelt.

Idag har det varit mammas dag, eller ja i allafall innan klockan slog över midnatt och jag vill bara berätta för världen att jag har världens allra bästa mamma. (pappa också för den delen, men det är ju inte hans dag idag)

Bara för att nämna några saker: Hon ställer alltid upp då hon kan, om hon inte kan så försöker hon i allafall. Hon lugnar oss när vi hysteriskt flippar ut, tar ner oss på jorden när vi behöver vakna, Hon lyssnar när vi behöver tröst och stöd samt påminner oss alltjämt om att vi är Störst Bäst och Vackrast.Det är Vår Mamma och vi älskar henne.

Inga kommentarer: