torsdag 15 maj 2008

Tillbaka till förmiddag

Eftermiddagsarbetandet gick bra. Konstigt att bege sig hem på morgonen när alla andra vaknar och fåglarna kvittrar som mest. Men på kvällen/natten var det rätt kul att köra fyllefolk, relativt lugnt ändå tack vare det vackra vädret. Nu har jag en förmiddags-helg att se framemot, det är lite tricky att ställa om dygnet, e inne på andra dan å fortfarande lite konstig...

Mer än att jobba på lördan så hann jag med att umgås med Jimmy, Drog iväg på lilla shoppingrundan och köpte både utomhusstolar, krukor, en blomma m.m väldigt snällt och tålmodigt av grabben att orka springa med mig.

Var ledig måndag å tisdag det var skööönt. Hade först en plan på att vara duktig hemma men prioriterade istället mina underbara vänner å umgicks mest med dom. Har dock fått ihop blomklätterställningen, planterat lite grejjer, tvättat och diskat ;) Snart kommer lite bildbevis på balkongen i allafall.

Igår vare finfrämmande från Malå, fröken Ellionor is in town, hon ja å jive käka kinabuffe å sprang på stan, alltid kul att få sig en uppdatering å jag hoppas på en ynka uteserveringsöl tillsammans med sällskapet imorgon. (en ynka för mig, ni andra får väl supa hur mkt ni vill)

Denna dag, är ju en story för sig. På det stora hela en bra dag tills jag tog en alldeles för lång körning och glömde bort att jag skulle sluta 30 minuter senare och fick jobba över 2 timmar, nästintill slut på diesel så fick stanna å tanka 4 liter för egna pengar i Sävar för att överhuvudtaget komma hem. Blev över en timma sen till black-jack vidareutbildningen och har ungefär bara ätit gröt idag. Usch ba. Men nu såhär när allt är över å jag är mindre stressad så formligen skriker sängen efter mig (och det är ganska bra gjort med tanke på att den är alldeles alldeles tom)

P.s Jag är så lycklig för i sommar kommer min babe, jag längtar....

Inga kommentarer: