torsdag 29 maj 2008

Tio små pigglekottar

Har jag låtit bli att köra över den senaste månaden. Jag ser dom Överallt! Och ojändå så söta dom är! Men dom får ta det lugnt ute på vägarna, det kanske inte är alla som hinner se dom i tid! För mig är dom faktikst ändå rätt speciella. Här "söderut" så ser man dom ju typ jämt. Men jag minns fortfarande min första igelkott, det var på byske havsbads camping nåt år då mina föräldrar var tappra nog att stoppa in alla oss odågor i ett hem på hjul.... minns aldrig att jag sett nån i Malå, men det borde kanske finnas? Nåja...

Nu har jag nyss kommit hem å det är så fnt å ljust ute å ja ska försöka sova.... tror du att det går bra? Näe, just de, och inte blir det bättre av att jag än en gång är mitt i ett sommarstuge-il som inte vill gå över. Dom senaste 3 dagarna så spenderar jag all vaken och ledig tid till att fundera på vart jag på bästa möjliga, snabbaste, mest ekonomiska vis kan få tag i en sommarstuga, eller sommarstuge tomt. Jag är inte svår! En kolonilott med ett hus på, jag lovar, det överväger jag också!! Dessa eviga tankar som maler i mitt huvud gör det svårt att fungera, då jag försöker sova måste jag ibland ge upp för att rita en planlösning på den optimala sovstugan, eller en modell på vilket staket jag borde bygga....

Än en gång så leder rucklet i Sikeå, jag har ju slopat det upprepade gånger p.g.a eternitplattor, rivningobjekt, liten tomt m.m. Men nu är det back in the game. Man får riva plattorna själv verkar det som, och parkera tror jag minsann att jag kan göra vid hamnen så tomten behöver inte rymma någon bil! Normala 22-åringar drömmer om kläder, karlar och pengar. Mina våta drömmar upptas av storbladiga hostor och rosor härdiga till zon 6.... Inget skämt, senast igår natt drömde jag om stora fina vårblommor som började spira, jag visste inte vilken sort det var, men dom var fantastiska, och jag älskade dom *suck*
Mina planer är ju dock beroende av pengar, för hur kan man annars ha råd att köpa en tomt? Tycker nog att någon borde förbarma sig över mig och bara ge mig mark helt enkelt. Japp, det tycker jag. Helst ska den vara röjjd från både stock och sten, bördig och redo att plantera på. Tänk på saken, du skulle vara vän med en förevigt tacksam Paula.

Sova då, lunch med kusinen imorgon. (idag :S)

Inga kommentarer: