onsdag 26 november 2008

Jag luktar stekt... apa?

Inte för att jag vet hur det nu luktar... men för att förklara så har jag solat solarium alldeles nyligt och ungefär så äckligt luktar jag. Inte mumma. Kände bara att jag behövde lite låstas sol. Kanske får mer energi då eller nåt?

Förutom min odör så är allt väl. Helgen var helt phenomenal. Eller i allafall fredan, Fan vilken kul fest det blev! Aldrig att förglömma "-Då var jag tvungen att hitta någonting annat att dra över henne med." Jag garvade ungefär tills jag dog.Lördagen komplett bakisdag med tillhörande illamående och yrsel. Piggade på mig lite till kvällen, gick förbi annikas 25-års fest sen vidare till schlager klubben, eftersom jag var tvungen att jobba lite på cherry, sen for jag hem å sov.

Körde taxi på söndan (för nu får jag minsann köra extra! Hur bra som helst!) Synd bara att det var storm å man var tvungen att sitta och avlida på flyplatsen.... tur att jag hade Madde att avlida tillsammans med. åååå desutom så här på tal om taxi! Mina stackars kollegor som får höra när jag gnäller vet att jag ogillar att skjutsa skolbarn... mest för att man måste snurra, hämta flera, leta adresser. Jag tycker att det är lite drygt. Men idag. Idag så kanske jag ändrade uppfattning. Jag fick en gull-pojke! En riktigt liten sötnos! Det stod på hans bokning att man var tvungen att följa med honom in och se till att personalen mötte upp. Så jag öppnar grinden och går vid sidan av denna lilla grabb in till skolan. Då tar han min hand!! Min HAND! Och hans hand var en perfekt liten gullig pojkhand och alldeles tyst va han och jag blev bara kär. Jag vill också ha en kotte... Kan jag få en som är rumsren på en sisådär 4-5 år?

Planer inför kommande framtid summeras:Jobb. Nästa gång jag är ledig är julafton+ juldagen. Ibland hatar jag mig. Det är mitt alldeles egna val, varför tar jag på mig så mycket?
Några roliga nyheter är att jag har fått en massa mer lön än vad jag hade räknat med! Mer pengar än jag brukar få ut och jag har dessutom haft 2 veckors semester!! Man ska byta jobb oftare är min slutsats!! Helt underbart! :D
Förresten är det bara jag som gillar att sitta och göra budgetar?! Sååå mycket kul man kan ha! Räknade ihop oktober månads utgifter och har räknat ut att jag borde kunna spara in minst 2000 varje månad om ja bara inte handlar så mycket lunch ute, samt skippar kläder och sprit.... Inte så farligt, väl? Mc kortet är eventuellt inom synhåll...

Inga kommentarer: