lördag 6 december 2008

Nu äre jul.. Igen!


Roligt roligt. Har i veckan som just flyger förbi oss hunnit med både det ena och det andra... Det ena var att tappa bort Hela min fina nyckelknippa till: lägenheten, bilen, cykeln tvättstugan, ALLT! Dessutom på en ytters liten yta (och Ja dom är fortfarande försvunna) det andra var att knipsa upp nån annans förråd än mitt eget när jag inte längre hade nyckel...Ooops... Jag var ju tvungen att få fram mina mysiga tomtar och julpynt! Granen är minst lika fin som jag minns den! Jag har även för ovanlighetens skull köpt en ny tomte! Det är inte ofta jag köper sånt ska jag meddela så han är väldigt speciell och utvald, står vid min gran :D.

Har även bränt knäck, kokat mer knäck, satt upp julgardiner, bakat lussebullar (ikväll t.o.m) samt hetsat arslet av mig på jobbet.
Jag måste verkligen ta å lugna ner mig lite på min nya arbetsplats. Tempot jag håller nu, håller inte i längden. Och jag hatar verkligen när folk dumförklarar mig.

Jessica och Jonte har flyttat! Nu bor dom... just det ÖST PÅ STAN! öst på stan ÖST på StAAAaaaan!! (för oinvigda ser detta jättekonstigt men vi andra förstår, och älskar) Va å hälsa på efter mitt never ending bakande. Dom har fått sig en sån himla fin lägenhet och jag ska bo i deras kontor om jag blir utkastad från mitt place, det känns bra att ha en backup ;)

Kört taxi idag också, det har gått bra, kör fm så slipper i allafall vända på dygnet, men får inte en endaste sovmorgon. uvva.

Det händer så mycket och jag missar att skriva ner typ 99%. Jag hinner inte just då det händer och att komma ihåg två veckor senare känns helt meningslöst. Men ska bli duktigare jag lovar.
Slängt upp lite bilder från tidigare roliga festarhelger och längtar till nästa gång!
Veckan som kommer kommer att spenderas så lugnt som det bara går, ser inte framemot nästa helg=jobb :( Om man ser till det positiva så kommer i allafall mina underbara föräldrar och grattar mig nu på måndag, längtar efter dom så mycket! Sen så blir det lite fika här för alla andra på tisdag! Jag har gjort mitt bästa för att styra upp fikabröd! :P Usch, det är inte kul att bli äldre längre, nu finns det ju som lite kvar att se framemot...

Uah, imorn börjar jag 06.00 så nu e det bara att lägga sig å sova. Godnatt folket, vi ses på vägarna.

Inga kommentarer: