onsdag 25 februari 2009

En bättre dag

Jag har dött och kommit till himlen.Spinning-himlen. Har varit på mitt första spinningpass på iksu, tyckte att det passade bra en onsdag morgon 07.15 och det var alldeles, alldeles underbart. Jag ville nästan börja gråta, men log lite finurligt istället när jag satte mig på en av dom fina cyklarna. Deras lokal är uppbyggd i Nivåer, Jag tror inte du förstår riktigt, det känns som en amfiteater. Jag bara älskade!
Inte ens det faktum att jag höll på att spy när vi skulle stretcha kan få mig att tänka negativt på det här passet, och det är ett ganska bra betyg.

Igår tappade jag bort mina nycklar (ja, igen) Så det blev ett projekt att styra ihop livet ändå, tack vare jessica tog jag mig in i mig lägenhet, och fick tag i min bilnyckel. Tack vare patrik så kunde hämta själva bilen på grubbe. Underbara människor. Nycklarna är dock fortfarande försvunna, på blomsterlandet mellan lagret och kylen... Grattis mig

Lyssnade just på kjell höglunds "man vänjer sig" Jag kan inte låta bli att skratta här hemma i min ensamhet, visst känns livet just så ett par vardagar i veckan? Här kommer ett litet utdrag från texten för er som ej hört den.

"Man vaknar varje morgon med en hemskhet i sitt bröst
kan inte äta, dricker kaffe, åker buss till jobbet
där är långa, trista timmar, meningslösa klyschor
ingen öppnar sig, man stirrar bara tomt
och pratar strunt och skrattar till
men man vänjer sigman vänjer sig

Och jobbet som man gör, det har man ingenting för
det är nån annan som drar nytta av det
ingen aning vem
man bara flyttar sina papper, drar i sina spakar
hämtar sina pengar
det känns dumt och idiotiskt
men man vänjer sig
man vänjer sig"
AND it goes on and on and....Ja ni fattar. Love it.

Jag ska Luncha med Jenny idag, det känns som en alldeles underbar idé i det alldeles underbara soliga vädret. Kanske till och med går ner på stan, idag har jag tid att glassa, steg ju upp så ohyggligt tidigt å börjar inte jobba förrens kl 14.

Idag väger jag 89,6 (det är nog pizzan i lördags som spökar) Och jag mår sjuhelvetes mycket bättre än igår!Puss!

Jag ville va fin idag, då fick jag det


Inga kommentarer: