söndag 19 april 2009

Produktiv helg, trots jobb!

Härligt med en helg då man inte känner att tiden varit helt bortkastad.Började ju med en mycket intressant fredag. Upp tidigt som attsiken fredag morgon, för jag hade ju bokat in mig på spinningpass kl 07.15 på morgonen, väl där kom jag ihåg att jag hade bokat en personlig tränare kl.10.00. Så det kändes ju dumt att slita ut sig redan då!! gick en stund på maskinerna istället och åkte hem för att dola på en stund. Tillbaka klockan 10 på iksu och fick hjälp till ett jättebra träningspass, känns som att han vägde in alla möjliga faktorer, kunnig helt enkelt. Dom ska dessutom börja med kettlebells lät det som!!
Sen vart det ju riktigt kul, jag var lagomt stressad eftersom jag hade bokat en tid för visning av en liten lägenhet, skyndade in i dushen på iksu och ut till skåpet, men där var det stopp, ingen nyckel till låset!! Jag hade blott en handduk på mig. ROLIGT? Frågade en kvinna om hon kanske kunde gå upp till receptionen och be dom komma med en bultsax. Hon var egentligen för stressad och sugen på att säga nej, men när hon insåg att jag stod där i handduk och inte hade så mycket mer så mjuknade även hennes järnhårda träningshjärta.
Några minuter senare kom en liten späd tjej från receptionen som tvivlade på sin förmåga att få av låset.... Det var inte så mycket mer att göra än att släppa handduken och alldeles naken knipsa av låset själv. Kul att man stod just innanför dörren också. Snart har jag hunnit med att göra det mesta tror ja :P

Hann i tid till lägenheten i allafall, nu är frågan: Ska jag klara av att flytta till något mindre?? Det är en etta på 40kvm... jag vet faktiskt inte, att bo rymligare är ju aldrig några problem, men motsatsen... Man måste skaffa så många smarta lösningar då. Kanske loftsäng?
Var dessutom väldigt mycket att göra på den lägenheten. Helrenovera toan är ett måste, allt annat snäppet mindre akut... men det enda som var riktigt bra var månadsavgiften och den fina inglasade balkongen jag skulle ju hellre ha riktig mark... Man kan tydligen inte få allt?

Vidare till jobbet och efter det en mycket trevlig fredag kväll som kickstartade med middag hos Sandra, vidare till öl-drickande hemma hos mig, gott med öl och trevligt sällskap. Isäng i lagom tid, vaknade obakis på lördag fm. Slet upp lillebror ur sängen och fick städhjälp, plugga lite mc kort sen iväg å jobba 17-04. Blev bjuden på middag av min sötis under rasten å sen när passet var slut så fick jag stupa isäng. Lovely.

Idag har jag sovit ut, lagat en miljard matlådor (eller i allafall 8.) och nu har jag en timma att fylla med vad jag VILL innan det är dags för att jobba igen. Kanske lite mer mc-plugg? Jag kan inte påstå att jag känner mig sådär supersäker...

Like it love it Live it

1 kommentar:

Tessan sa...

hahaha, a naked paula :) Du rockar min värld, hade velat se dramat i omklädningsrummet :)
Men du, lägenhet, vart har du fyndat en sån. är också sugen på en etta just för pengarnas skull men jag kommer nog att ta död på både mig och Nova om jag skulle flytta till mindre :)