torsdag 2 april 2009

Tänk om jag får kniven... i Ögat!!!

Jajjemen mina tvångstankar är kvar. som mina närmre vänner (och kanske även andra) vet så har jag ju nåt allvarligt fel. Jag tror verkligen att mina ögon är ungefär den mest äventyrliga och riskbenägna delen av min kropp, eller blir det ansikte? kanske sinne? Nåja. Hur jag kategoriserar dom är egentligen inte viktigt, utan jag måste bara sluta involvera dom i så mycket dumheter.

Under de senaste två veckorna tänker jag Minst en gång per dag (MINST!) "Oj jag har en väldigt vass kniv, tänk om jag snubblar å får den i ÖGAT?!" Alternativt. "...Oj jag håller i en kniv, Tänk om nån stöter till mig och jag får den i ÖGAT?!" Eller helt enkelt "Kniven kan ju hamna i ÖGAT?!"Nu kanske man inte anser att det här är så himla knäppt å konstigt, för jag kan ju fakiskt snubbla och få kniven i just ögat, men det är värre än så. Om jag promenerar, kan jag få för mig att en vajer kanske lossnar från whatever vajrar sitter fast i och snärtar mig i Ögat, eller en virknål, eller en planka eller VAD som helst nästan!! Man kan falla i en trapp och få den i ögat... Oftast är det dock vassa och blanka föremål med förmåga att göra sönder eller sticka hål på.... Det är ju ganska konstigt, å detta vet jag att jag hållit på med i flera år med. Tidigare var jag även tvungen att göra en grimas och liksom blinka för att skydda mitt öga då den ondskefulla tanken dök upp... men det gör jag bara ibland nu. Vet någon vad detta beror på? Mina ögon har egentligen aldrig upplevt något traumatiskt?

Men annars mår jag bra.
Var hemma i malå nu senast och fick vara ledig en helg... så dumt att dricka alkohol då för man blir bara trött och vill sova bort hela dagarna. och det har jag ju egentligen inte tid till.Haft en helvetes vecka på jobbet med alldeles för långa å många dagars jobbande...Inventering, usch. Gäller bara att komma in i andra andningen, nu dröjer det till nästa gång (ledighet alltså, inte inventering, inventering är alltid alldeles för ofta)
Har mellan hetsen på jobbet hunnit med att göra bottenhål till handfatet (Det har inte spruckit än!!) Shoppa loss en fm med mamma (jag har köpt en massa fina träningskläder) samt sovit å gosat.

Uppdatering här har dröjt p.g.a invasion av Arvidsson klanen. Har haft mamma pappa Aron och Isak här hos mig i en vecka av varierade orsaker. Jag har rymt till carlshöjd för att sova. Men igår åkte alla utom pappa, så ikväll har vi suttit å fisit i soffan tillsammans, det var mysigt.

å jag vet faktiskt inte vad jag väger för jag har inte varit i närheten av min våg på en vecka. Det är förmodligen inget bra tecken. Nåja, nu ska ja packa ihop lite kläder så ja tar mig till gymet imorrn.

Inga kommentarer: