lördag 15 januari 2011

Brrr

Kallt som attsiken ute! Jag är inte alls sugen på att promenera till Iksu och träna lite men det är vad jag har lovat mig själv idag. Att gå på ett pass tror jag. Det skulle behövas...
Men jag har nån konstig låsning uppe vid axlarna som gör att jag inte kan andas riktigt, måste be Patrik försöka knäcka till det innan jag kan göra någonting överhuvudtaget.

Undrar just vad jag ska hitta på ikväll också. Hade ju ställt in mig på att jobba men det fick jag ju visst inte så då får man försöka roa sig med nåt annat. Städa dokumentskåpet kanske? Eller förrådet? För det hann jag ju faktiskt inte med...

Mina näst sista kunder igår kväll höll jag på att brinna av på. Först klagade dom på hur dyrt det var att åka taxi, följt av att jag minsann måste tjäna bra. När jag upplyste dom om motsatsen, att jag har 101,18kr timmen, ingen ob och inget storhelgstillägg så började killen istället prata om att han var snickare och fick minsann betalt för att köra bil 10 timmar av sin arbetsvecka (inte för jag vet vart detta skulle göra mig avis, jag kör ju bil 100% av min arbetstid så... förstår ni min point?) I allafall han tjänade ju so OTROLIGT Mycket mer än mig. När vi kommer fram säger tjejen "Vi Måste ju ge henne dricks, hon tjänar ju så dåligt!" Det gick på 146kr han säger åt mig att avrunda till 150... (nej tack, jag överlever utan dom 4 kronorna) Hon ger mig två pantkvitton, som jag slänger och hon skriker, Nej men det är pengar på dom! Mitt svar blev "ok raring men jag kommer aldrig att nyttja dom så du kan ta tillbaks det". Seriöst, vad tror folk att man är? Ett soc-fall eller?

Gotta love the life of a taxi-driver.

Inga kommentarer: