torsdag 27 januari 2011

Vill ha!

Längtar efter en större lägenhet, men vill inte flytta. Därför försöker jag nyttja utrymmet så bra som det bara går, förvaring i under och på alla möbler jag kan tänka mig. Det senaste jag kommit på är att byta ut köksbordet mot en köksö. Har hittat en lagom modell på IKEA, "stenstorp" kostade 2795:- tänk er den med två barstolar (eftersom vi sällan är fler än så) Då ryms grytor och kastruller på hyllan mot spisen och kanske även gissas mat och kattsand i några fina förvaringslådor. Då kan det blå skåpet få flytta ut till stugan i sommar, tillsammans med det bruna klaffbordet och dom udda stolarna. Jag tror att det kommer att bli bra. Sen har jag även hittat ett skåp "fullen" att ställa under handfaten för 195:-, även det IKEA. Det kan ju rymma toarullar eller handdukar? Kanske? jag gillar egentligen inte sådana man skjuter in under handfatet, men när man bor i en hyresrätt så.
Jag har försökt hitta dessa grejer på blocket i en evighet nu, men dom som säljs är söderöver och då blir ju frakten än värre. så snart klickar jag nog hem dom från IKEAS nät butik. Annars är jag ju förtjust i att köpa det man kan second hand.

Inga kommentarer: