lördag 1 januari 2011

Gammalt och nytt.

2010 har rusat förbi nu också. Det är med lite vemod jag skriver det eftersom jag har så sjukt svårt att släppa taget om det förflutna och den okända framtiden är något som jag blickar framemot med skräckblandad förtjusning.
Alltid bittert också att tänka tillbaka på saker man önskar att man gjort annorlunda, men jag försöker låta bli. Skrev i bloggen inför förra årets nyårsafton
"Mitt nyårslöfte är att leva mer för dagen, samt att jobba mindre. Det kan bli svårt men jag ska försöka, sen tar jag mig friheten att börja på nytt varje månad, varje vecka och varje dag, det ger mig möjligheten till att kickstarta minst 365 gånger under 2010."
Jag har dragit ner på jobbandet så det lyckades jag ju med! Men det stående nyårslöftet att gå ner i vikt har ju sparkat aningens bakut och kickat upp mig alldeles för många kilon, jag fortsätter försöka helt enkelt! Årets addition är att jag vill bli mer beslutsam samt mindre burdus.
Det bästa som har hänt mig i år är att jag äntligen har hittat mitt egna paradis. där jag kan vara precis så kreativ som jag vill, åtminstonde ett par månader om år.



Det värsta jag gick igenom i år var att vår Underbara farmor gick bort i cancer, tiden tar slut när man minst anar det och jag önskar att jag hade spenderat mer tid med henne.


Den största upplevelsen jag hade var resan till Thailand, ett otroligt land, med otroliga människor och med fantastiska reskamrater!


Du har mycket att leva upp till 2011!! Don't you dissapoint me!

Inga kommentarer: