måndag 2 april 2012

Mästaren på projekt!

Det blir ofta så att jag får en utomordentlig idé, en massa inspiration eller helt enkelt bara sparar alternativt köper saker för att dom är så "himla bra att ha".
Problemet ligger i att jag inte sällan lägger alla dessa saker på hög, det blir lixom aldrig av. Det gäller inte bara pyssel utan jag kan börja slipa en möbel för att den ska målas... ett år senare är den fortfarande slipad, men omålad. Ett annat exempel det är alla mängder tyg å sånt som jag har högtflygande planer för när de inhandlas, men sen blir dom aldrig mer än just vikta tygstycken som dräller i ett skåp nånstans.
Under helgen som passerat har jag tagit tag i några av mina projekt och jag är faktiskt himla stolt över mig själv! Jag har:
  • satt upp stringhyllan i sovrummet.
  • gjort 2 smyckesramar, en för halsband å sånt, en för örhängen, dessutom har jag satt upp dom på väggen (!)
  • sågat till och borrat upp hyllan i badrummet
  • har monterat ihop lådorna jag köpte på ikea

Måste fortsätta med detta! Saker blir ju så mycket lättare om man tar tag i dom. Jag måste rensa bort projekt som aldrig påbörjas eller färdigställs, ett litet löfte till mig själv.

Nåja, Idag får ni bara bildbevis på ramarna, resten ska piffas lite!

3 kommentarer:

Suzanne sa...

Snyggt Paula!
En ram för örhängen var en mycket bra idé! Har dem ihoptrasslade i en burk, och hittar jag en så kan man slå vad om att den andra är spårlöst försvunnen. En sådan där kreation ska jag nog också ta mig för att göra... nån gång=)

Paula sa...

Tack Susanne!
De e bara att göra! Men du har väl rätt fullt upp med mycket annat just nu kan jag tänka mig ;)
Men ramarna gåt att variera rätt långt hade ett tag finmaskigt nät också, men detta med band var inte en dum idé! Då blir det lite roligare bakgrund. En kompis hade gjort med kartongskiva å bara stuckit in pluttarna, man kan nog variera lite hursom. :)

FaB Keramik sa...

Good work!
Vad bra du skriver.
Kram Frida