torsdag 19 juli 2012

Att slita ut en golvmatta

Det finns säkert jättebra verktyg speciellt anpassade till just detta, men när man inte har dom så går det minst (?) lika bra med ett par händer, en mattkniv, hammare och platt skruvmejsel.
Innan jag kunde börja slita i golvet var ja dock tvungen att röja bort lite annat.
denna fantastiskt fina bruna hylla
satt fastbultad med 4 sånna här. Största bultarna ever!... But why?

Min fina rörhärva ;)
Shabby va ju chic?
Förutom att slita med golvet så montera ja även ner handfatet, alla vattenrör, lite tapet samt plockade spikar ut väggen. Varmvattenberedarens jäkla fäste vägrade dock komma ner. Vet inte vad dom har fäst fast den tredje och sista skruven med! Jag misstänker superlim, dessutom har någon kämpat med den tidigare så den har typ ingen "stjärna" kvar om ni fattar vad jag menar med det.

Tada! Inget golv kvar.

årsmodell på denna?

 Lite kul att ja hitta en gammal kaffe etikett bakom tapeten. Eller ja hitta flera faktiskt men en som gick att få lös typ hel. Min enda fundering är varför är den där?

Inga kommentarer: