onsdag 18 juli 2012

Sommaren är kort!

Men jag slipper som tur är känna att den regnar bort ;)
När man jobbar hela tiden så blir man inte lika väderberoende som den lediga delen av befolkningen och det är ganska skönt. Det är dock inte fullt lika skönt att ha ett så otroligt tidspressat schema, men det går.

På fritiden stressar jag men på Berghems har vi kommit in i en ganska behaglig takt, det är lite brudar och begravningar samt några kunder däremellan. Jag vill dock be alla blivande brudar, när du beställer brudbuketten, tänk på en sak. Om du vill ha en billig bukett så går det. MEN då kan man kanske inte kräva den exakta nyansen, blomsorten, storleken och antalet. Jag har haft kunder i sommar som kommit in och sagt:
"Hej jag vill gifta mig, men vill inte lägga en massa pengar på buketten. Den ska vara vit och den får kosta max 500 kronor."
Då kan vi ordna en liten fin bukett, jag lovar. Den blir inte världens största men det går.
Vill du å andra sidan ha en bukett med enbart rosa rosor och en besämd diameter så kommer det ju att kosta därefter också, det är väl egentligen ganska logiskt?

Denna bukett beställde en brud till förra helgen, jag blev nöjd med den och hon också, det är alltid kul! Rosen är så himla fin, lite lax/aprikos i mitten och lite mer rosa mot kanterna, sen har den ju världens gulligaste namn: Miss Piggy

Inga kommentarer: