söndag 1 juli 2012

Duktig lillebror

Jag har en lillebror som är fantastiskt duktig på att uttrycka sig i skrift, han skrev en motivering till en "bilpimpar" tävlig som peace & love anordnade. Med denna motivation vann han en av 4 platser till att få sin bil pimpad, sen blev hans bil framröstad till finast av de 4 så då vann han biljetter till nästa års peace & love festival! Helt fantastiskt kul tycker jag. Tänkte dela med mig av hans rara motivering!

Hej,
Skulle vilje nominera min ögonsten till eran spännande tävling. Jag har bifogat en bild på den som säger en del, men var så snälla och döm inte ut pärlan vid första intrycket. Det är alldeles för många som dömt ut denna kärran innan de lärt känna den ordentligt pga av dennes inte allt för till-dragande utseende. Man ska inte döma bilen efter stilen !
 
Som ni kanske förstår så älskar jag denna bil trots dess utseende, men det vore ju en fröjd om ni kunde hotta upp utsidan på den så kanske folk vågar sig närmare och därmed lär känna dess fantastiska personlighet istället! En personlighet som jag aldrig förr har skådat hos ett fordon, trots jag både har ägt trehjuling, traktor, två cyklar, tre par rullskridskor och en mercedes tidigare. Detta fordon som jag har välsignats med har något som andra inte har, en själ. Skitsnack tänker ni, och skakar på huvudet som så många andra gjort när jag har försökt påtvinga motvilliga människor samåkning. Givetvis hasplar jag inte ur mig ett sådant påstående utan uppbackning;
 
Här är ett axplock av vad jag upplevt med bilen våra första 10 månader tillsammans:
 
Första gången jag körde den så tog den 0 i bränsle. Den bjöd alltså på första resan ! ..(sedan började den givetvis förbruka, men det är den värd.)
 
Första gången jag råkade ut för en poliskontroll började den gå så hemskt dåligt några kilometer innan så att jag kunde inte annat än köra lagligt. Givetvis gick den bra igen efter kontrollen!
 
Dennes motorljud låter lika mycket på ingen-gas som på full-gas, en ren fröjd. Ibland får man göra dock motorljud med munnen annars kan man glömma bort hur fort det går.
 
Den enda radiostationen som går att få in är p3. Jag älskar p3 :D
 
Den vibrerar i takt med varenda låt jag spelar, oavsett om det är dubstep, punk eller pop.
 
Den klär i silvertape !
 
Det enda verktyget den kräver är silvertape.
 
Det finns mycket mer att skriva om detta praktexemplar till bil, men tiden är knapp, jag måste hinna spendera lite kvalitetstid med den innan jag åker till Borlänge och lämnar den på den stora P-platsen med massa andra avundsjuka bilar.
 
Så snälla pimpare på Peace and Love, förbarma er över min blåa underskattade skönhet, så ni och alla peace-love besökare får chansen att träffa stjärnan av plåt och kärlek.
 
Mvh Isak
 
 
bilden hämtad här


Inga kommentarer: