onsdag 24 oktober 2012

Blir tokig

Av allt i skolan, de e mycke nu helt enkelt!

Men även om allt på den fronten känns supertungt så finns det ändå saker som gör tillvaron lite bättre. Höstluften är lite klarare, lite friskare, lite lättare att andas än vad den varit på flera år.

och herregud, går det åt fanders med juristprogrammet så kan ja ju alltid jobba med något annat, det har aldrig varit ett problem.
På tal om det, jag har funderat på om det inte är dags för mig att gå ut ur a-kassan nu? har aldrig behövt/orkat/velat stämpla hitills under mina drygt 8 år som arbetare, varför ska jag betala 180kr i månaden till det? Har spenderat minst 17000 på detta... en billig försäkring visst, men vet inte ens om jag får stämpla längre då jag är inne i skolsystemet, note to self: måste kollas upp.

och ja, jag vet. Måste fota oftare! Jag ska, förlåt, ni kan ju tänka er en fin höstbild i inlägget eller nåt. Aktivera era sinnen.

Inga kommentarer: