tisdag 16 oktober 2012

Halvåtta hos.. Mig!

Har haft en sjukt mysig kväll tillsammans med mina fina tjejer Anna, Linnea och Ida. Bjöd på trerätters och såhär såg min norrlandsinspirerade meny ut!


Förrätt: minipaltmuffins med citrongravad röding.
 tillbehör; rödlök, västerbottensostcréme och rom
Vin: Saint Clair (sauvignon blanc- 11)

)
Varmrätt: Älgstek med potatismos och kantarellsås
Vin: Jeanneret (Cabernet sauvignon -10)


Efterrätt: Citronsorbet med hjortronsås
Vin: Merlot.
Helt fantastisk trevligt, jag rekommenderar alla att köra på samma koncept. Känner man inte att man har tid att köra en "äkta" halvåtta hos mig, med 4 dar i veckan uppbokat, gör som oss och mys en veckodag fyra veckor på raken. Sätter guldkant på vilken tillvaro som helst! Jag har fått pröva en massa roliga recept och skulle med glädje göra om varenda rätt igen!
Nu äre tack för ikväll och god natt.

4 kommentarer:

Suzanne sa...

Gud vad du är duktig! Ser ju hur lyxigt ut som helst=)

Anonym sa...

Huur blev köttet?!?/Julia

Paula sa...

Tack Suzanne! :)

Det blev superbt kära syster, tack så mycket!

Anonym sa...

No vissst ja he skull val super hon släkt ju på moooo nä farsgubben