söndag 13 januari 2008

Såhär efter helgen.

Det är väl egentligen tänkt att man på söndagkväll ska känna sig antingen utvilad eller ha ångest inför nästkommande dags jobb. Nu har ju jag dock jobbat hela helgen så jag har aldrig haft ledigt! Det är bara en ny dag! *wohiii* Man kan ju välja att se det negativt, som att man inte har fått vila ut sig. Men man kan ju även se det positivt, eftersom jag har måndag hela veckan, behövs ingen måndagsångest!
*hurm..* ja, jag kanske försökte låta lite glättigare än jag känner mig men äsch då det har ju gått rätt bra ändå. Ska i allafall inte ha jouren nästa helg så då blir det bara jobb vid bordet. vilket innebär att man i allafall får sova ut på mogonen.
Idag har jag annars roat mig med att slipa och måla en hallstol samt mitt sängbord. Dom har nu blvit grundmålade i allfall och jag ska snart ge mig i kast i att måla stolen en så härligt spännande färg som Limegrön! Me likie starkt, får se hur det börjar synas när den hamnar på stolen. Sängbordet skall få bli helvitt, den färgen har jag dock inte köpt ännu. Det är så svårt att gruppera och bryta av färgerna i här i lägenheten jag har ljust gula tapeter överallt, förutom i toan där den är vit med blå segelbåtar... det gör det hela lite lätt enformigt men man får jobba med det man har helt enkelt!
Något som jag skulle behöva köpa är en bra tvättkorg! Jag vill inte ha en i tyg, å jag vill inte ha en i plast... den ska rymma mycket men inte ta för stor plats. Vart fasen hittar man en bra å stabil sådan? Ja jag vet inte, har jagat tvättkorg sen jag flyttat in nu. Sen så saknar jag även ett litet vitrinskåp och någon slags förvaring till toan. Sen så ska det inte in nåt mer, snarare ut. Men vart ska man hitta dessa små go'bitar? Mitt bästa köp hitills måste vart skrivbordet jag just nu sitter vid. 250kr av en kvinna i lycksele och det är huuuur fint som helst! Visst, lite skamfilat i hörnen men det gör ingenting tycker jag. Bilder kommer nog att läggas upp då jag har fått min nya laddare till digitalkameran. Att tappa bort den kommer att kosta mig 800kr, då får man vara missnöjd. Det jag tröstar mig med är att den ändå smält sönder mot en lampa och var troligtvis ändå en tickande bomb, en blivande brandfara. Just ja! Hemförsäkring ska jag skaffa!

Inga kommentarer: