onsdag 20 februari 2008

En helg har rullat förbi

Utan att jag riktigt märkte det. Fort gick det och innehöll alldeles för lite nöje...Alldeles för mycket illamående och jobb däremot, men det kommer gladare dagar (måste jag ju i allafall tro) Lillebror huserade här å hjälpte mig bära. På torsdagen var jag och Anna-Sara ute å rekade ett skåp. På fredan for jag å han iväg och handla! Gulligull, grönt å hörnformat. Står sådär lagomt ur vägen å sväljer lite glas å grejjer. I och med mitt snetak i köket finns det inga överskåp å därmed lite plats. Dom för everyday use får stå på öppna hyllor men dom lite finare är ja ju rädd att kruncha. Jag vet inte vad det har blivit med mig och glaskross!! Har smashat det ena med det tredje på sistone. Däribland ett av mina fina vinglas och jag som är en antalsmänniska! Jag HATAR verkligen ojämna antal å nu har jag 5 vinglas i en serie där jag har 6 ölglas och 6 snapsglas... det är inte lätt att vara jag. Övervägde seriöst att krasha några till så att jag bara har 4 av varje men insåg rätt snart att detta vore idiotiskt eftersom jag då bara skulle ha kvar 3 nästa gång en olycka är framme... Jag ska bara försöka låta bli att tänka på det helt enkelt... och köpa nya vardagsglas, dom är snart slut. Djuuupa andetag.


På jobbet är det mycket. På fritiden är det mycket... Det är människor ÖVERALLT och jag äter kopiösa mängder med mat. Känner mig som en bottenlös tunna. min kropp skriker högt efter ro.Gav mig själv en riktig myskväll i söndags. Starta en film på datorn, flyttade hit fåtöljen, byggde en fotpall av soffdelar å laddade upp med den fetaste godispåsen tillsammans med ceula . Det var skönt., jätteskönt. Fruktansvärt längesen jag gjorde något sånt. Har nog inte sett en film själv på evigheter, blir oftast alldeles för rastlös. Den var rätt bra dessutom, Atonement.


Nu ska ja sova så jag kan plugga imorrn, så att jag kan kugga på fredag (jag tror det är då jag har prov) Det kommer säkert att bli jättebra. "what goes around comes around" Jag gillar Karma

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.