söndag 15 mars 2009

Drömmen gick i kras

Jag blir ingen stugägare, inte just nu i allafall, och vet du vad, det känns överjävligt.Folk är såååå dumma, och fruktansvärt dåliga. Men men, det blir väl till att festa upp sina surt förvärvade pengar istället för att lägga dom på något vettigt...

Sitter å ska betala min fackavgift, har dock inte skickat in ansökan ordentligt än, man ska föra in hur många timmar man har jobbat dom senaste 5 veckorna...*hehehe* snittar 55 timmar i veckan... Men det här med ansökningen...jag förstår inte hur ja ska skriva in mitt andra jobb? Ska jag ens det överhuvudtaget? det måste ju räknas, eller?
Har försökt ringa facktelefonen och få lite hjälp men hon var ju bara stressad och otrevlig så det var ju bara till å glömma hjälpande ord därifrån.
Skulle ha tagit reda på om facket täcker så att ja har en hemförsäkring, annars skulle ja ju ha skaffa de också. Jag tycker att sånt här pappersgöra är så Fruktansvärt Tråkigt. I allafall det jag inte förstår.

Har för ovanlighetens skull varit ledig i helgen, Ja, förutom fredagen då jag jobbade sista passet på cherry... men man kan ju inte vara så säker, kanske återkommer i framtiden. Just nu räcker inte riktigt tiden till 3 jobb... Annars förflöt helgen utan att ha gjort några större planer det var jätteskönt, har mest legat och fisit i soffan och faktiskt så har jag inte ens lite dåligt samvete.

Hann träffa Sara på lördagen å det var ju jättekul! Henne har ja inte sett till sen dagen då vi tog studenten!

Nu ska ja va duktig å diska klart, jag hatar att diska...

Inga kommentarer: