måndag 2 mars 2009

Kräkis

Japp, trodde att jag hade klarat mig eftersom jag mått hyffsat ok i helgen i allafall, lite ont i magen men inte värre än så. Inatt däremot så vann jag kräktävlingen, och inte det minsta alkohol var inblandat, otrevligt...Stannade hemma från jobbet med andra ord, vill ju inte riskera att smitta ner hela bygget. Men har mått rätt bra idag ändå. Dock inte så matfrisk. Har tänkt fara till jobbet imorn i allafall, bara ja inte kräks mer... Då stannar jag hemma.

Helgen blev riktigt bra. Dock ingen pulka och folköl i tjamstan, stackars jonte va ju så sjuk. Sen vart det inte heller snowboardåkning. Turister i backen! Hade ju nästan glömt att det var sportlov :S. Åkte skoter istället. lyckades med bedriften att köra av ett skoterspår och fastna... skratta inte! Värre var att jag å syster inte kunde få lös skiten heller, utan var tvungen att åka efter pappa. När julia körde iväg fick ja snällt sitta å vänta på att dom skulle komma tillbaka men så kom en gammal barndomskompis lillebror förbi å frågade om ja satt fast. (no shit?!) Man skulle ju dock kunna tro att jag satt där bara för att sola mitt vackra rödflammiga- ap-svettiga ansikte (det är jobbigt att stampa lössnö).
Enligt honom så såg ju inte skotern ut att sitta så hårt och efter lite snabbt trampande av snö och ett litet lätt lyft där bak så var den lös och han körde upp den på spåret igen... Han sa att jag skulle köra försiktigt, och jag fick rodna och mumla nåt idiotiskt tack till svar, sen möta upp pappsen som redan dragit igång räddningsaktion "Paula i diket." Men ibland hatar jag att män kan saker, bara sådär! Utan att anstränga sig. Sen å andra sidan, så älskar man det ju också... men det kan väl få se lite jobbigt ut? Jag kände mig som ett riktigt idiotiskt spån. Och min mamma tycker att jag har blivit en stadsfjolla... Jag älskar min mamma ändå, och hon älskar nog mig också.















Annars var allt som vanligt hemma, god mat, mys med familjen och hästaktiviteter.
Malå bjöd på strålande väder och fick mig verkligen att längta hem. Det känns helt rätt att planera in nästa lediga helg hemma också.


Igår cherryfest, mindre fest för mig å mer chaffis å dricka vatten å lära sig spela poker, det gick bra från början! Men dåligt sen... nåja, ett tag va ja ju med. Kommer ju att sakna alla mina söta körsbär, är inne på sista månaden som dealer, i allafall för nu :(

Inga kommentarer: