torsdag 11 juni 2009

Jag är en service-människa

Därför blir jag så fruktansvärt förbannad när vissa människor inom service-yrken verkligen beter sig som idioter.
Jag har full förståelse om man behöver snäsa av nån ibland, när kunderna är otrevliga. Men att börja med ett vidrigt bemötande, det är bara fel.

Alltså, jag har råkat ut för en KÄRRING JÄVEL i växeln på UMEÅ TAXI. Ska undvika dom till 100% från och med nu, ska börja köra dom enstaka buden från alldeles alldeles själv... Såhär gick det i allafall till

"Hej mitt namn är Paula, jag ringer från blomsterandet och jag skulle vilja beställa en taxi till ett bud imorgon bitti klockan 10."
"jaha....."
"Ja alltså från blomsterlandet, men jag minns inte vårat kundnummer, går det bra ändå?"
"Ja nu är det ju faktiskt inte vårt jobb att hålla koll på sånt (väääääldigt hånfullt tonläge)"
"Nej jag vet, men jag har haft en riktigt dålig dag å jag glömde bort att ringa när jag fortfarande var kvar på jobbet"
"jaaa... ni har skickat blommor tidigare idag också"
"Jajjemen"
Sen rabblade hon ett rummer i telefonen och så vidare, verkade bli fixat, sen undrade jag:
"Om ni kan komma klockan 10 kanske? Den måste vara på röbäcks kapell senast 11.30"
"...alltså jahaa......"
"Ja, jag menar Vi öppnar 10 så då borde dörren vara öppen, annars kan dom kanske ringa?"
"Vadå har ni nån dörrklocka eller?"
"Eh, nej men har ni vårat nummer? annars kan du få det?"
"hahha jaaa men det är ju chaufförernas privata mobiler så jag tror nog INTE att dom är så sugna på att ringa upp Er...."

Allt i ungefär sveriges drygaste ton, det borde vara förbjudet för henne att jobba som telefonist. Då kände jag mig bara tvungen att berätta att jag själv kör taxi, och på mitt bolag hade vi minsann telefoner i bilarna, men tydligen så var det annorlunda för dom...Hela samtalet gjorde mig bara så grymt förbannad. Jag har haft en tuff vecka, en ännu värre dag, Började 6.30 i morse, Har hetsat runt å försökt fixa efter studenten å inför examen, MEn det körde ihop sig värst på eftermiddagen, sååå nära ett hysteriskt sammanbrott (tårarna kom) på grund av strul med textade band och andra bekymmer. Min körlektion för morgondagen blev avbokad så jag var tvungen att hetsa från jobbet, för att hinna med att köra, hade en sorgdekoration med textade band som skulle vara färdig innan kvällen så det hade jag ungefär 40 minuter på mig att fixa, jag hittade ingen fungerande textningspenna...Värdelöst, Tobias tog dock tag i allt å fixade hjälp av linda, en räddande ängel. jag gatt andå fara tillbaka till jobbet igen efter körlektionen för att fixa med det färdigt samt göra morgondagens beställning, hämta dom andra textade kransbanden på rödäng och sedan tillbaka till jobbet för att sätta fast det på dekorationen... Kom hem 21.10, å har varit igång sen 06.10. FÖRLÅT växel-KÄRRING JÄVEL. Jag GLÖMDE Ringa dig nåstans däremellan, och kan inte vårat kundummer utantill. Vilken värdelös människa jag är.... Eller inte. Dra åt helvete

Nu känns det bättre, å nu ska jag sova. tack för att jag fick gnälla av mig lite! ;)

Inga kommentarer: