måndag 31 maj 2010

Hej å hå.

Måste ju börja med att säga att min lillebror är hemma!! YEIII har äntligen lämnat svalbard och kommit tillbaka till oss! Sen så fyller den lilla luringen systembolaget idag så det är ju bara att gratulera! Tänk att även han har blivit så stor! :D

En annan spännande sak som hänt idag är att jag ikväll haft första inskolningen på hemtjänsten, det här kommer nog att gå bra, så länge man kommer in i det hela, det är rätt mycket att komma ihåg!
Förutom att jobba, har jag roat mig med att få fast ett nytt tyg på ena dörrsidan i bmw:n. Det har gått rätt bra, men mina, från början väldigt ambitiösa, planer på att sy en massa dekorativa sömmar gick i stöpet. Jag insåg rätt snabbt att jag aldrig skulle kunna sy dom rakt för det första, sen så skulle det bli svårt att sträcka fast tyget på rätt ställen så jag slopade den idén. Det blev alltså plant å fint, svart å bra. Har även sprayat handtagsgrejjen och lådan som sitter på dörrsidan med svart plastfärg så att dom ska matcha snyggt, går ju inte att behålla dom i beige. Det blev riktigt bra faktiskt. Patrik har suttit å polerat på det stackars dörrhandtaget i 2½ timma. Jag kan tillägga att jag polerade en timma först, sen var jag tvungen att åka på jobbet, så vi hjälptes faktiskt åt ;) det är tyvärr inte färdigt än :P En god nyhet är att det ev finns bmw stolar som passar bumsan på skroten i Umeå. Dom ville ha 500kr för paret så jag ska dit å leta någon dag, imorgon kanske passar. Det skulle vara trevlig att byta ut dom, förarstolen fortsätter äta byxor... den har nu hunnit tugga i sig två par jeans samt Patriks taxibyxor. Bara litegrann, men ändå, jag tycker att det verkar vara en onödig hobby för en bil att ägna sig åt.

I helgen då det var brännbollsyran så jobbade jag ju som vanligt... Jag längtar efter att det ska lugna ner sig lite för mig nu. Inte så länge kvar om jag bara lyckas låta bli att dra på mig alltför mycket extrajobb. Brukar ju ha svårt med det men man måste ju försöka... Har i allafall gjort bort allt med engelskan nu å väntar bara på betyg så det känns ju rätt skönt. Sen så har jag besiktat volvon och det var lite småfix på den å sen ska hon vara klar för försäljning, skönt. Det jag har kvar är att ta beslut om motorcykeln. Var ju så säker på att jag skulle försöka få henne såld, men alla andra hojar som jag kan tänka mig kostar mkt mer och då blir jag fundersam. Kanske ska behålla henne ett år till så jag kan spara ihop till den hojj jag vill ha? Vill ju inte vara utan vrålåk i sommar! ;) Nåja det ordnar sig nog. Nu ska jag busa med gissa skräpet en stund. Han leker med vattnet i diskhon och det är inte ok!

Puss å så

Inga kommentarer: