fredag 14 maj 2010

Jag har varit tyst på sistone

Obloggigt värre...jag har varit trött, omotiverad, ledsen och allmänt slut dom senaste veckorna. Men jag måste ju ta mig i kragen och berätta om allt det bra som faktiskt pågår.

Jag har köpt ett grönt åbäke, en ny bumsa att projektera med! Det ska hända en hel del och mycket ska göras för att hon ska bli superduper snygg, men jag är helt övertygad om att vi kommer att komma dit. Hon är alltså en postlådsgrön bmw 320 -77 Hyffsat fräsch i karossen men lite rost ska svetsas å kanske lite lackas också. Sen är det interiören som ska få sig en uppfräschhing med nytt tyg på dörrsidorna och vinylspray lite överallt annars. Vi får se vad vi tar oss till med med framsätena... Dom är rätt ledsna, nån som har ett par på lager?
Sen motormässigt så går hon dåligt på låga varv, mest när hon är kall, men lite i övrigt också. Vi har uteslutit luftfiltret samt att hon tjuvar luft nånstans så nu är det mest tändningsdelarna att kolla, sen så vidare på förgasarna. håhåjaja, det är tur att jag tycker att sånt här är kul!
Våfflan ska besiktas, storstädas å sen läggas ut på blocket, så får man väl se om nån tycker att hon är värd en lapp eller två.
Ska även pröva lägga ut mc:n till försäljning. Hon har fått ny olja både i motorn å kardan så hon är fit for fight inför säsongen. Vill ju egentligen inte göra mig av med pärlan men men vad gör man när kroppen säger nej. Högre hojj, ja tack. Oh men just det ja, jag måste försöka fixa backspeglarna... Vete tusan hur, det var inte så lätt som jag hade hoppats på. Nån som har en repsats till en... va hetterenu... smalgängad 10? mutter alltså... eller Äh, inte fan vet jag, men jag ska börja ringa runt lite å kolla tänkte jag.

Sen så kommer jag att byta jobb i sommar! Från å med juni så blir det hemtjänsten på teg som får dras med mig ;) förhoppningsvis blir det bra, det känns bra. Kommer att jobba mest ba kväll så då blir ju dagarna öppna för annat. Känns klockrent faktiskt!

Det här va ju en rätt trist å tråkig uppdatering men grejjen är den att jag ska åka hem till malå nu så mer tid än såhär hade jag inte riktigt. Jag ska få titta på Systers nya fina bäbis (häst) samt hennes nya fina hus och sen ska vi brassa upp till happis å snurra på Ikea ett par varv. Jag har tänkt köpa nå förvaringslådor samt konsoller till en fet hylla, jag hoppas på att det finns. Mer förvaring efterlyses fortfarande i våran lilla lägenhet på 40kvm som inhyser oss alla 3 Jag Patrik och Gissa såklart. Han är för övrigt omdöpt till Gissa skräpet mest för att han drar fram och älskar skräp. Han har en fyndhörna i duschen och om man har tappat bort något i ,enligt gissa, lämplig storlek konsistens och form så är chansen stor att man återfinner sitt föremål just precis där.

Inga kommentarer: