onsdag 29 februari 2012

Investerar i mig själv.

Har så länge som jag kan minnas haft ont i ryggen. Det är något som jag av någon underlig anledning inte funderat särskilt mycket över, jag har ont i ryggen ibland, punkt slut. Men på sistone har jag tänkt att kanske bör jag göra något åt detta onda? Sagt å gjort, gick till en naprapat och blev väl inte utdömd, men det kommer att kräva behandling och träning, sen kanske det går att fixa. Har även mått sjukt dåligt över min hy, ungefär hela mitt vuxna liv. Bestämde mig för att göra något åt även detta, varit på konsultation och det låter som att det går att göra det bättre i vart fall! Jag har bokat in ansiktsbehandlingar och har bestämt mig för att det får kosta nästintill vad det vill.
Det finns säkert dom som tycker att jag är fruktansvärt slösaktig, nästan skamligt att lägga så mycket pengar (för det kommer nog att bli X-antal tusenlappar) på sitt eget välmående. Men. Om inte jag tar hand om mig, vem kommer då att göra det? och om inte jag anser att det är värt att lägga pengar på mig själv, vem ska jag då lägga pengarna på?
Visst, ekonomiskt kanske inte den bästa tidpunkten. Jag studerar och har jag planer både för sommaren och stugan, men det kommer nog att lösa sig. Om inte annat så får jag väl jobba mer, jag har bestämt mig för att investera tid, pengar och energi i mig. Det känns bra, jag har under flera års tid blivit duktigare och duktigare på att prioritera mig. Fler människor borde pröva vara ego, för mår man bra i sig själv så kan man hjälpa andra att må bättre också.

1 kommentar:

Inte ett ord. sa...

Så länge slantarna finns så tycker jag man får fylla vilka hål man vill med dom!