söndag 27 januari 2013

23:20 så startar skrikarn

Klockslaget kan faktiskt variera från kväll till kväll, katten kan också variera, men när jag går och lägger mig så är det två ynkliga pojkar som från andra sidan dörren ger ifrån sig de mest hjärtskärande ljud. Gissa har ett långdraget, lite darrande läte. Albin ett intensivt, snabbare, ynkligare och helt klart mer desperat; mjau... det håller på att driva mig till vansinne. Ibland har jag hunnit somna, vilket leder till att jag vaknar. Har jag inte somnat så kan jag heller inte somna förrens de ger sig. Detta i kombination med klös på dörren kan även väcka mig på morgonen. Om de inte väcker mig utan jag sover till väckarklockan ringer och jag vill snooza så uppstår problemet då de fattar att jag, trots mitt mystiska försvinnande kvällen innan, finns på andra sidan dörren... and it's on again. Typiskt. Har övervägt att skaffa hörselproppar, alternativt leta upp dörren till köket så att de får köksarrest om nätterna. Vi får se vad jag gör. Vill ju inte men hur ska ja få dom att sluta? Värst blir det nästan när jag har vart hemma en hel dag och myst med dom, som att abstinensen blir större då, jag kan tycka att det borde vara tvärtom.

Förutom mina katters nattliga bravader så är det mesta okey, jag har varit sjuk, mår nu lite bättre och ska försöka komma ikapp mitt liv i veckan. Ligger efter lite med typ allt så håll tummarna för mig!

Inga kommentarer: