torsdag 10 januari 2013

I see a red door and I want it painted black No colors anymore I want them to turn black

Jag sprang i veckan in på H&M, köpte svarta träningsbyxor, ett svart träningslinne, svarta leggings och ett trepack svarta trosor, allt högg jag i farten och utan att pröva... allt svart.. kändes sjukt deprimerande vid kassan. Men vi konstaterade, jag och kassörskan, att ibland behöver man ju bara basplagg och vad kan vara bättre bas än svart?
Passerade på vägen ut Dinsko som hade rea på ett par kängor. Jag har ägt exakt likadana men dom gick jag sönder för ett år sen och nu stod dom ju så fint på reabordet! Blott 99:- = jag slog till...

Detta ledde till att jag började fundera över mitt förhållande med svart.
Mina vänner vet att jag i höst velat ha allt annat än svarta klänningar men på nåt vis är det sådana jag köper med mig hem. Korta, svarta i varierande material och oftast ärmlösa (jag gillar inte ens ärmlöst) blev tvungen att leta fram dom. Hela 7 st i garderoben! å då vet jag att åtminstone en till ligger nerpackad i en kartong i källaren. huga


När jag konstaterat detta så kom jag även att tänka på mina skor... och att jag kanske är lite tråkig även på den fronten. Ni vet, när man får en idé i huvvet så måste man ju kolla upp det, jag städade skogömman och tada!

yepp... det är 14 par i varierande skick (till och med jag måste erkänna att tre av dessa är ganska lika varandra: kängor med sisådär 3-5 cm klack och snörning)
Men, då har jag inte räknat med mina vardagssneakers, graningekängor eller träningsskor som också dom är svarta...
Jag som var färgglad och rolig en gång i tiden!
Det blir nog ett köpstopp på svarta skor och svarta klänningar detta år!
(om jag inte hittar de perfekta pumpsen såklart!)

ne. nu har ja roat mig tillräckligt, back to the books.

1 kommentar:

Anonym sa...

Googla DESIGUAL kära syster ska du få se på färg!! <3