måndag 7 januari 2013

Farväl 2012

Har spenderat julen hemma med familjen och nyåret med Anton och hans vänner sen vi sågs sist! Däremellan har jag jobbat arslet av mig på blommis, men där är det sällan tråkigt att vara så det har gått bara bra. Så, en liten förklaring till min frånvaro, men ni som läser denna känner ju mig och vet att det oftast går till på detta vis.

Nu ska jag låta som en äkta gammkärring: Är det bara jag eller rasslar åren förbi i en rasande fart? försöker räkna ut vart de tagit vägen och jag hänger inte alltid med mig själv i svägarna.
Nåja, 2012 blev året som jag delade med Penny. Fantastiska glada lilla hund, första vovven jag haft på heltid och även om det gick hur bra som helt så tvekar jag fortfarande inför ansvaret att skaffa en för flera år framöver. Måste fortsätta suga på karamellen tror jag. Vem vet vart jag är om 5 år?
I övrigt så delade året med sig av både sött och salt, jag har tappat personer efter vägen eller rättare sagt valt att släppa energitjuvarna, snappat upp nya fantastiska människor samt en å annan nygammal. Ska i år omge mig med människor som ger mig energi och som fokuserar på det positiva istället för motsatsen, det om något får bli mitt nyårslöfte till mig själv.
Förutom det så önskar jag att jag kan bli en flitigare student så jag slipper denna jävla dödsångest när tentan närmar sig (ja, just nu tentapluggar jag men har lunchrast i ungefär 15 minuter till så jag får sitta här och skriva). Men mer än så? Jag vet inte, stugan är högt prioriterad i sommar, det ska styras upp både det ena och det andra därute, sen så hoppas jag verkligen att jag kan ta mig utanför sveriges gränser åtminstone en kort liten sväng, behöver verkligen komma bort och få lite nya intryck nu!
2013 kommer att bli ett fantastiskt år, jag känner det på mig.

edit: Bara jag överlever de kommande 9 dagarna av tentaplugg... då då kommer det att bli ett fantastiskt år.

Inga kommentarer: