onsdag 27 februari 2013

Hjääälp!

Jag har ont i halsen men varken tid eller lust med att bli sjuk igen!
Har äntligen kommit igång med träningen riktigt bra och jag är nöjd över mina framsteg, även om det inte syns så mycket på vågen ännu så känns det i kroppen och det är det viktigaste för mig!
Var på ett stepmuskel pass igår som höll på att ha ihjäl mig, det måste bli mer av den varan!
Idag blir det veckans sedvanliga bodypump i alla fall. Målet är att klara alla repetitioner på samma vikter som förra veckan, det kan bli en utmaning speciellt eftersom jag redan har träningsvärk sen igår.

Förutom träning och skola som tar mycket tid så har ja haft mamsen på besök i veckan, vi fick spendera hela måndagen tillsammans. Sprang på affärer och snackade en massa skit. Ibland så vill jag skita i allt och bara bosätta mig i Malå för att vara nära allt som är viktigt, familjen. Men jag vet ju att det är svårt, dels för att jag är så ohyggligt rastlös och har förändrats så mycket sen jag flyttade hemifrån för 12 år sen.dels arbetssituationen... Att få ett okey jobb, det är inte så enkelt i inlandskommunerna.

På tal om förkylning så tänkte jag försöka hitta den roliga radioreklamen från försäkringskassan om vabruari. Men den finns inte någonstans för uppspelning!
Texten går nåt liknande som detta:

"Ett snuvigt barn nös i kuddrummet
 på en liten liten lek kamraaaaaaat
rakt ut i luften flög en snorbacill
som gick och hämtade en dagiskompis till. 


Två snuviga barn nös i kuddrummet
 på en liten liten lek kamraaaaaat
rakt ut i luften flög en snorbacill
som gick och hämtade en dagiskompis till.

Tre snuviga barn... etc." 

Melodin: en elefant balanserade
Jag tycker att den är jätterolig och då har jag inte ens barn!

edit: Fick en länk i kommenteraren, här är den, Yei! http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3581980.ece


1 kommentar:

Paula sa...

Men man får tacka! :D