tisdag 11 mars 2008

Hemma helg i Malå.

Det var jätteskönt. Drog iväg uppåt inåt landet på fredagen efter att Sandra kommit sig hem med bussen å det övriga folket blivit upplockade på carlshem... Vi tog ett K i kriberg!!! *whoppiey* Det var klart och fint då vi körde upp men sen kom snön. Snöade konstant hela helgen i stort sett. Jag gillar som sagt snö, och det är speciellt mysigt hemma. men nu har vi råmycket där!

På lördan fick i jag och Sandra roa oss med att ta stora shopping svängen i Malå samhälle (hon blev nog lite imponerad av vår storlek ändå ) Sen så for vi å bubbla å basta med mamsen på hotellets relaxavdelning. Lite kannibal gryta, men så länge bubblet rörde om så man slapp se fanskapet gick det bra. Skönt att dusha efteråt och vad kan gå fel när man avslutar med 3 ansiktsmasker å bastu? Pappa hade fått laga mat medans vi relaxat så det bjöds på smaskiga kotletter å potatis när vi kom hem. Inte alls tokigt, väldigt bra till och med. Men efter bad, öl, bastu, mat och lite vin så var vi alla ganska möra. Familjen avled i soffan och runt 21.30 begav dom sig till sängs. Sandra hakade på en halvtimma senare, men då var ju jag naturligtvis pigg som en mört och jag tog en liten promenad samt gav mig på att skotta. Kom fram till något väldigt skrämmande. Jag har glömt bort hur man gör! Jag visste tammetusiken knappt hur man skottar gårdsplanen längre. vojvoj Tänk en gång i tiden så var det en del av min vardag....

Söndagen bestämde vi oss för att dra iväg en sväng med skotern, all snö till trots! Det måste ha kommit nära två decimeter. Åkte till morfar slog kål på ett par fördomar och började förflytta oss mot sjulnäs som var vårat mål.Det gick sisådär, på andra isen hamna vi utanför leden (eftersom vi inte såg den) och fastnade ett par meter framför en vak. Bara till å börja ta sig lös. backa-framåt-backa Till slut så tog vi oss runt å vidare till nästa is. Där nästa bkymmer uppstod, Ingen led som man såg till och vi skulle ju till Ulrikas hus. Det snöade och mina glasögon var värdelösa. Vet ni hur mycket snö sticks i ansiktet?!? Det vet jag... Tog oss dit å till och med tillbaka igen, upp i backen på andra försöket och sen for vi hem Blöta i svett och aningen mörbultade. Jag hade lite träningsvärk i benen.

Igår blev det ett par timmar på jobbet i allafall, inte mina gamla arbetsuppgifter ändå helt ok. Hann innan det umgås med Frida och inhandlade under dagens shoppingrunda 2 söta skålar samt en slickepott. Här ska matas Herman!
Puss

Inga kommentarer: