onsdag 5 mars 2008

Händig minsann!

Är för tillfället hemma mellan två jobb och sjukskrivning. Orkar redan en hel del, men fortfarande inte allt och har dessutom inget jobb som kallar in mig den stund jag skulle orkat...Det är dötråkigt att göra ingenting hela dagarna, klättrar snart på väggarna.Jag får inte heller träna, alkoholen måste man ta det lugnt med och den äckliga lindan som tyvärr måste vara min bästa kompis ett tag till framöver: blir varm, kliar och är allmänt i vägen. Lövely. Vad gör man då?

Jo... jag shoppar.Vilken idiot var det nu igen som sa att pengar inte kan köpa lycka?Jag har under dom senaste 2 veckorna spenderat alldeles för mycket pengar på min lägenhet. Dock så har det hittats underbara små saker! Tvättkorg, prydnadskudde, förvaringskorgar, ny gardin till sovrummet! Brickor, prydnadsjox med mera med mera... Insane.

Jag har ju kommit på att man kan använda sig av det underbara internätet för att inhandla. Det har bidragit till en vacker glasklocka och en sockertopp till mitt hem. hittills.
Dessutom har jag idag köpt material till och byggt (!) ett huvudstycke till min säng. Tog en skiva , klädde den med tyg(.ish material), gett den ben och möblerat in den så fint, här kommer ett bildbevis, men det saknas ju fortfarande ett överkast! Vänta bara så kommer det med, letar för fullt.



Det finns även vilda planer på att jag ska ge mig i kast med att bygga en lampa, men det verkar som att det är minst lika billigt att köpa en, om jag bara hittar rätt storlek. Det ska vara en golvlampa som inte får vara högre än 110cm. någon som har ett tips eller två? Annars så ska ni nog se att jag snart är i full fart med betongen i högsta hugg, blir jag tillräckligt uttråkad så.

Det är lite jobbigt att ha för mycket tid att tänka på.
Väldigt jobbigt faktiskt. Men i övrigt är allt bra.

1 kommentar: