tisdag 26 maj 2009

Mest för att jag vill

och oj vad jag vill mycket. Orken finns dock knappt så hur det ska gå till är osäkert.
Ska bli skönt med lite sovmorgon imorgon, sen ska anna-sara hjälpa mig med det nästan pippigula, dags för slingor med andra ord. Men det känns faktiskt lite bättre redan, vänja sig lixom. Rub it in bara.
Jag, som så många andra, fick lön igår. Det var kul. Men snabbt blev man ju deppad när ca 75% av ens surt förvärvade slantar omedelbart flaxade iväg för att betala räkningar och andra äckligheter. Usch ba, inte nån bra månad. It's just too much.

Ikväll måste jag träna, Jag ska! Igår tog jag en promenad med lillebror istället. Så nu. Ett måste, iväg. Jag har kommit fram till att om man ska gå på gymmet är det som mest behagligt mellan 22.00 och 23.00. Minst folk då. Det är bra, jag gillar lite privacy.
Jag har ju nån slags plan om att gå ner lite i vikt tills semestern, Jag tror inte att det är omöjligt, äta bättre, träna mer, köra bil mindre. Patrik skrattade åt mig. He's got no faith. jag kände för att klappa till honom just då, men har kommit fram till att det är bättre om jag bara lyckas.
Det är inte rättvist att killar har en helt annan förbränningspanna än kvinnor till att börja med. (överlag i allafall) Sen att min dessutom är segare än dom flesta andra kvinnor bidrar ju inte till min fördel. Nåja.

Inget nytt om stugan, har bjudit 60.000 men snart har nog någon bjudit över, ska ringa och prata med gubben snart nån dag. Högre än så går jag inte. Tyvärr.

Jag måste avboka körlektionen jag har på fredag. Det känns dåligt. Om jag inte vore så trött å apatiskt skulle nog paniken infinna sig rätt omgående. Jag behöver ju alla körlektioner jag kan få! Uppkörning inbokad och i knoooow nothing. Måste dock jobba fm på landet för jag ska hem på kvällen, allt måste alltså vara klart inför morsdag på söndag.... hur ska jag hinna? Alltså, inga lediga hojj-körar timmar, det är stressigt som det är!

Nu, träna. puss

Inga kommentarer: