måndag 6 juli 2009

Lite lagom melankolisk

Regnet utanför gör mig inte direkt ledsen, det är skönt att få stöka på hemma, utan att vara utmattad av solen och värmen som jag får utstå i växthuset vackra dagar.
Sen får då i allafall jag lite ångest om jag inte är ute i solen då den lix lyser... jag har varit jättedålig på det i år och den där solbrännan som alla andra får, kommer inte riktigt till mig, jag kanske måste göra fejkversionen, solarium, nästintill skamligt...

Har spenderat kvällen med att fixa ihop lite mat, det brukar kunna bli ganska lustiga saker i kylen när jag går på kvantum, dom brukar ha en massa "rea" alltså mat som har kort datum, idag innebar det grillkorv för barn och fetaost med örtkryddor. Med lite potatis så vart det inte helt fel!

Funderar på att baka en kaka ikväll, så ruggigt sugen på att bara bädda ner mig i soffan eller sängen med boken jag håller på att läsa, den senaste av marian keyes, rätt spännande faktiskt....mmm bok med kaka och thé.... helt rätt...

Nu längtar jag efter att få va lite ledig, nedräkning inför helgen då jag har tänkt åka hem. Det är ju ändå musik vid malån å om det nån gång händer nåt i malå så är det ju då.Annars inget nytt. puss puss

Inga kommentarer: