onsdag 30 december 2009

Ny jultradition?

Förra julen så blev jag jättesjuk på juldan. Pappa smittade mig med flunsan, jag har aldrig varit så sjuk som då, i hela mitt vuxna liv. Nu den här julen så var det inte lika ilskna baciller i farten, men ändock så blev jag sjuk. Har feber, känns som att en tennisboll sitter fast i huvudet mellan ögonen och halsen har ajaj... Det är rätt segt eftersom jag förra året var risig även på nyårsafton och sov bort större delen av kvällen... Det känns det som att det kan bli en repris i år, jag som sett fram emot nyår så länge nu. Jag har inte tid att vara sjuk, det är fler på jobbet som är dåliga, å dom som inte är sjuka är bortresta.. ujuj cirkus cirkus. Får se om jag får fira överhuvudtaget...
Men slut på klagovisan. Det är fixat så att jag kan vara hemma å kurera mig imorgon å har gjort upp en plan som innefattar film å sömn i mängder.

Sen så har jag ju faktiskt haft en helt underbar jul, fylld med god mat, umgänge med familjen samt nya och gamla vänner, världens bästa julklappar. Tillräckligt mycket bra för att överväga alla elaka baciller i hela världen alltså.

p.s Den 4 jan får jag mina nycklar sen blir det flytta för hela slanten!

Inga kommentarer: