torsdag 31 december 2009

Det måste vara tråkigt att vara ett år.

Tänk, alla är så glada när man kommer ett nytt år! Det hurras, skålas, kramas och kysses, allt för att fira en början. Fyller oss alla med en känsla av hopp. Om bättring, förändring eller helt enkelt glädjen över en fortsättning. Sen tradar dagarna på, det blir veckor som blir månader och sedan är året slut. Ingen är längre särskilt exalterad utan det senaste nya året glöms bort i väntan på det kommande.
Alla åtgärder av brister, planer drömmar och förhoppningar kan skjutas till "nästa år" för oss som är lite bekväma av oss... sen går det runt runt. Dessa funderingar brukar ju leda till bittra människor som inte vill avlägga nyårslöften eller se framåt, men det vill jag. Mitt nyårslöfte är att leva mer för dagen, samt att jobba mindre. Det kan bli svårt men jag ska försöka, sen tar jag mig friheten att börja på nytt varje månad, varje vecka och varje dag, det ger mig möjligheten till att kickstarta minst 365 gånger under 2010.

Jag ska göra mig redo för jobbet eftersom jag börjar snart, men vet ni vad, det blev till att jobba i festblåsan, för vare sig jag ska jobba bara 5 timmar, och sen får möta upp mina vänner eller om jag blir beordrad till att stanna kvar till i morgon bitti kl 08 så har jag minsann tänkt vara söt!
Jag håller dock på det första alternativet. *snälla snälla snälla*

Inga kommentarer: