måndag 19 mars 2012

Katterna är olyckliga.

Jag har otroligt dåligt samvete, men orkar inte ha en biljon katthår i mina sängkläder längre så dom lurviga små är portade från mitt sovrum! Dom har varit mindre nöjda, men har ju i allafall varandra. Jag ska ge det ett försök i allafall, det har inte ens gått en vecka än, och klart jag saknar dom. Men det är allt lite skönt också!

Du och jag skorpan, du å jag...
Eftersom albin tippar vaser, vattenglas etc. så fort och brutalt han bara kan, så vill man ogärna lämna honom ensam med sådant överhuvudtaget... Det innebär att detta utestängande från sovrummet låter mig ha snittblommorna på Mitt rum! *lovely pretty*
Den senaste buketten med "stjärtfärgade" blommor från berghems såklart.
Bland de vackraste jag vet just nu. Ranunkler och nejlikor, ljuvliga eller hur?

3 kommentarer:

LINA LUNDBERG MammaLivet på landet sa...

Åh det är jobbigt att porta sina små älsklingar men vi har faktiskt portat våran hund för 1 år sedan å alla sover bättre än någonsin, till å med hunden är nöjd!

LINA LUNDBERG MammaLivet på landet sa...

är det en rex kisse oxå?

Paula sa...

Tack för dina kommentarer! Ja, Albin är en liten devon rex kille! Underbar är han. Det är otroligt skönt att få sova ifred, ju längre tiden går desto lättare verkar det gå för dom också :) Men det är klart att jag haft återfall... Dom är så snabba på att springa in så fort dörren inte är stängd. står nästan å vaktar utanför, då smälter ju hjärtat å man tänker "dom vill så gärna va hos mig!" Jag kan ha fel, dom vill säkert bara återta sitt revir ;)