söndag 4 oktober 2009

Söndagens snö

Har varit hemma i malå i en dag ungefär, men det känns som en helg i miniatyr ändå. Har hunnit se säsongens, för mig, första snöfall. Planterat litet träd å perenner (samt pussa dom godnatt) Gömt bort motorcykeln, fyllt på bensin, glykol samt plockat bort hennes batteri och satt det i skydd för kylan. Dessutom så baka mamma, moster, syster å jag en massa härliga mjukbröd i bagarstugan, morfar är våran trogna morgoneldare. Jag fick med mig 3 påsar hem så nu har jag go'fika en stund framöver. Var förbi mormor och gav henne en liten rosa cyklamen och sen bjöd pappa på raspeballer.

Jag tänkte bara upplysa den delen av världen som inte visste det än, Jag har världens bästa familj och jag längtar nåt oerhört till v.43 för då har jag tänkt åka hem igen.

Nu ska jag städa för mamma har så fint hemma, och jag vill va som henne.
Puss
(Jag ger dock mig själv ett minus för jag hade missat att stänga balkongdörren när jag for och nu är det ungefär 13 grader varmt i min ,i vanliga fall mysiga, lägenhet.)

Inga kommentarer: